Marqus
stary wyga
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 281 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn/ Trójmiasto
|
Zawieszenie Suzuki GSF 600 |
|
|
Witam...
Bardzo poważnie się zastanawiam nad wymianą oleju (obecnie 10W) na gęstszy (15W) w teleskopach zawieszenia przedniego. Czy ktoś z was ma jakiekolwiek doświadczenie?
Czy sama wymiana oleju cos pomoże? Nie wiem czy przypadkiem nie zajdzie konieczność wymiany sprężyn na np. progresywne?
A i jeszcze jedno. Powodem chęci wymiany jest częste "dobijanie" przy ostrym hamowaniu, lub przy kontaktach z dziurami.
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 21:21, 23 Lut 2012 |
|
|
|
|
|
Arek
MISZCZU
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 824 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GKW K-n
|
Kiedyś się przejechałem na pewnej Hornetce co miała w lagach 15W, bo chciałem taki wlać do swoich, i MOIM ZDANIEM 10W jest najbardziej optymalny (i taki zaaplikowałem)
A co do "dobijania" to chyba też wina oleju, bynajmniej u mnie tak było...
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 21:32, 23 Lut 2012 |
|
|
kapec
stary wyga
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
A sprawdzales w ogole w jakim stanie masz olej? Juz pare takich sztuk widzialem, co mialy kolor ciemnoszary i byly konsystencji wody. Wymiana nie jest specjalnie klopotliwa o ile ktos nie ma lewych rak ino pamietac nalezy o dokladnym zlaniu starego poprzez pompowanie laga (najlepiej w ogole rozebrac wszystko i porzadnie umyc) oraz o odmierzeniu odpowiedniej ilosci oleju. Rozni producenci roznie podaja - jedni podaja ilosc w mililitrach a inni w wysokosci slupa oleju w lagach. Z doswiadczenia wiem, ze jezeli mamy oba parametry to niekoniecznie musi isc ze soba w parze. Jak zmienilem kiedys w moim gsx wg instrukcji, czyli na wysokosc slupa to byl za twardy.
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 22:16, 23 Lut 2012 |
|
|
Matrix
stary wyga
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 416 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
|
Ja u siebie wymieniałem w zeszłym sezonie zmiana z 10 W na 15 W. Przed wymianą zdarzało się, że przy mocnym hamowaniu dobijałem rolką narzędziową do błotnika, po wymianie już się to nie powtórzyło aczkolwiek przyczyną tego mogła być również kiepska jakość oleju jaki znajdował się w lagach lub braku odpowiedniego ciśnienia (moje się dodatkowo pompuje).
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 22:57, 23 Lut 2012 |
|
|
Marqus
stary wyga
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 281 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn/ Trójmiasto
|
No i po strachu.
Za wymianę oleju i uszczelniaczy zabrałem się sam. Co prawda zajęło mi to sporo bo cały jeden długi wieczór, ale się udało i satysfakcja też jest.
Po zdemontowaniu lag okazało się, że oleju było za mało no i sama jakość również odbiegała od normy.
Zgodnie z zaleceniami Rumika wlałem 510 ml oleju/ laga.
Wlałem olej Motul 15W, a uszczelniacze firmy NAK.
Co najważniejsze jest znaczna poprawa właściwości jezdnych (nie dobija i pewniej się prowadzi w zakrętach) i jak na razie nic nie cieknie:)
Dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
Śro 23:37, 21 Mar 2012 |
|
|
Mamba
stary wyga
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 253 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
|
quote:
Originally posted by Marqus
Za wymianę oleju i uszczelniaczy zabrałem się sam.
Zuch chłopak
Post został pochwalony 0 razy
|
Czw 11:10, 22 Mar 2012 |
|
|
eWeLiNa
aktywny
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 153 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
.... No i po strachu.......
czyli operacja zakończona z powodzeniem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez eWeLiNa dnia Czw 11:32, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
Czw 11:31, 22 Mar 2012 |
|
|
|
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa). Obecny czas to Pon 15:42, 25 Lis 2024
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB
Group |