Piotr_J
MISZCZU
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 617 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
|
Śruby - wymiana czy galwanizowanie? |
|
|
Rozebrałem Fazera i niestety większość śrub dopadła angielska pogoda i sól.
Wyglądają na ocynkowane z pasywacją oliwkową. Nie wiem czy się bawić w ponowne galwanizowanie, czy kupić nierdzewki. Nie wszystkie da się dobrać. Zwłaszcza te imbusowe. Ma ktoś jakiś pomysł jak je przywrócić do świetności?
Czy serwisy Yamahy sprzedają same śruby?
Podrzućcie jakieś rady świeżakowi, bo od czasów składania Komarka z mechaniką byłem na bakier.
Post został pochwalony 0 razy
|
Pią 20:34, 30 Gru 2011 |
|
|
|
|
|
kamil vfr
MISZCZU
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 897 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
|
jesli bardzo zalezy Ci na wygladzie oddaj do chromowania jesli to masz na mysli pod pojeciem galwanizacja.za sruby zaplacisz niewielka kase a efekt bedzie super.jesli chcesz sam odnowic te sruby to polecam paste autosol metal polish,naprawde daje rade.jesli potrzebujesz dorobic jakies sruby daj znac,moj kumpel ma mala precyzyjna tokarko frezarke.a w serwisie yamahy pewnie dostaniesz te sruby ale moze byc drogo.ale wydatkow na motocykl sie nie liczy..
Post został pochwalony 1 raz
|
Pią 22:41, 30 Gru 2011 |
|
|
kapec
stary wyga
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Sruby kupisz oryginalne jakie chcesz ale jak pisal Kamil tanio nie jest - za jedna sztuke M6 zaplacisz pewnie z 10zl. Opcja z chromowaniem jest ok ale pod warunkiem, ze dasz komus, kto sie zna na robocie. Jak je pochromuje bez zabezpieczenia gwintu to beda sie ciezko wkrecac to raz, a dwa w aluminiowych elementach taka sruba moze rozwalic gwint. Mozna po chromowaniu sruby poprawic narzynka, ale wtedy znow istnieje prawdopodobienstwo uszkodzenia chromu.
Post został pochwalony 1 raz
|
Sob 13:13, 31 Gru 2011 |
|
|
Piotr_J
MISZCZU
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 617 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kwidzyn
|
Przejrzałem allegro i sklepy z art. nierdzewnymi i prawie wszystko da się dobrać z nierdzewki.
Ceny od 1,5 za M8 do 1,2 za 10 szt. M3.
Większość ze śrub jest zupełnie niewidoczna, więc chromowanie to przesada. Gwinty mają też podżarte, więc wychodzi, że albo nowe, albo nierdzewne. Pisząc o galwanizowaniu miałem na myśli jakieś cynkowanie np. galwaniczne, ale stwierdzam, że za dużo z tym zabawy.
W niektórych miejscach mam tulejki z kołnierzem i chyba je wezmę z Yamahy, bo nie mogę znaleźć.
Pytanie dodatkowe. Jak zabezpieczyć gwinty na przyszłość? Smar miedziany, taki jak pod zaciski akumulatorów?
P.S. Będę zamawiał stąd:
[link widoczny dla zalogowanych]
i stąd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdyby ktoś coś potrzebował, to można się dopisać do zamówienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 15:27, 31 Gru 2011 |
|
|
kamil vfr
MISZCZU
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 897 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz
|
na gwinty na moje najlepszy bedzie smar miedziany,polecaja uzywac ten smar przy wkrecaniu swiec zarowych,a tam wiadomo ze gwint ma ciezko.
Post został pochwalony 0 razy
|
Sob 17:32, 31 Gru 2011 |
|
|
|
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa). Obecny czas to Czw 4:25, 28 Lis 2024
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB
Group |